Firma należąca w 100% do litewskiego operatora kolejowego AB LTG Cargo wziął udział w projekcie, którego zakres obejmował transport 220 samochodów osobowych.
Zadanie organizowane i koordynowane przez spółkę LTG Cargo Polska to przykład sprawnej współpracy międzynarodowej. Na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie zarówno infrastruktury szerokotorowej (linie kolejowe o rozstawie szyn 1520 mm), jak i normalnotorowej (1435 mm), co wymagało precyzyjnego planowania logistycznego. W realizacji przedsięwzięcia wzięło udział kilku partnerów. Czeski odcinek trasy obsłużył tamtejszy przewoźnik towarowy – ČD Cargo, natomiast ostatni etap tj. dostawę do odbiorców w państwach bałtyckich powierzono firmie AV Terminal, która zorganizowała transport z terminalu w Palemone do punktów docelowych na Litwie, Łotwie i w Estonii.
Sprawną realizację złożonego projektu skomentował Laimonas Nekrošius – prezes zarządu LTG Cargo Polska:
LTG Cargo Polska wykonała największą część tego międzynarodowego transportu. Przewozy kolejowe mogą z powodzeniem konkurować z transportem drogowym. W przypadku tego projektu 25-30 autotransporterów zostało zastąpione jednym składem kolejowym. Pokazaliśmy, iż kolej to nie tylko ekologiczne, ale przede wszystkim efektywne rozwiązanie.
Spółka LTG Cargo Polska, będąca częścią największej kolejowej firmy spedycyjnej w krajach bałtyckich (LTG Cargo), systematycznie umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Spółka, specjalizująca się w kolejowym transporcie towarowym, spedycji oraz przewozie naczep i kontenerów, może pochwalić się znaczącym sukcesem – 2023 r. znalazła się w gronie pięciu czołowych przewoźników w segmencie transportu intermodalnego w Polsce.
Autor: Damian Malesza
Fot. LTG Cargo
Sprawdź także:
- LTG Cargo Polska ma nowego Prezesa
- LTG Cargo wzmacnia możliwości przewozowe – kupi 200 nowych wagonów
- LTG Cargo: Polska to nasza brama do Europy
- Spółka LTG Cargo będzie realizowała przewozy dla Orlen Lietuva