W III kwartale bieżącego roku finansowego brytyjska sieć JD Sports zanotowała niewielki – o 0,3 proc. – spadek sprzedaży like for like (LFL). W Europie, poza Wielką Brytanią, sieć może pochwalić się jednak solidnymi wzrostami.
Firma poinformowała, iż sprzedaż w Wielkiej Brytanii spadła o 2,4 proc. w ujęciu LFL i o 0,1 proc. w ujęciu organicznym, podczas gdy w Europie wzrosła odpowiednio o 3,5 proc. i 10,4 proc.. W przypadku rynku Ameryki Północnej sieć odnotowała spadek o 1,5 proc. LFL i wzrost o 5,9 proc. w ujęciu organicznym, podczas gdy w rejonie Azja i Pacyfik spadek LFL wyniósł 3,8 proc. Organicznie sieć wzrosła na tamtejszych rynkach o 5 proc.
Inwestowanie w przyszłość
W badanym okresie sprzedaż w sklepach stacjonarnych JD i kanele online spadła o 1,6 proc. LFL. W ujęciu organicznym wzrost sięgnął 6,2 proc. W przypadku segmentu Complementary Concepts obroty spadły o 1,3 proc. LFL i wzrosły o 0,4 proc. w ujęciu organicznym. Segment Sporting Goods & Outdoor wzrósł odpowiednio o 6 proc. i 5,5 proc..
– Pomimo niestabilnej sytuacji na rynku handlowym udało nam się poprawiać marżę brutto i zachować wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym. Poczyniliśmy dalsze postępy w naszej długoterminowej strategii wzrostu. Jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzący szczyt sezonu – skomentował wyniki Régis Schultz, Dyrektor generalny.
Dodał, iż spółka zachowuje dyscyplinę operacyjną, aby realizować długoterminową strategię handlową, a nie skupiać się na krótkoterminowej sprzedaży. W rezultacie marża brutto grupy w tym okresie wzrosła o 0,3 ppt do 48,1 proc..
Rosnąca liczba sklepów
Sieć otworzyła w ostatnich miesiącach 79 nowych sklepów JD, co zwiększyło łączną liczbę otwarć na koniec trzeciego kwartału do 181. Łączna liczba sklepów na koniec okresu wyniosła 4541, co stanowi wzrost o 1224 od początku roku, w tym 1179 sklepów przejętych od sieci Hibbett.
Spółka poczyniła również postępy w procesie finalizacji przejęcia Courir. Transakcja ma zostać niedługo sfinalizowana.