Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą z powodzeniem wykorzystać te doświadczenia, aby maksymalizować swoje zyski podczas nadchodzącej edycji tego wydarzenia.
Światowy Dzień Singla 2022, przypadający na 11 listopada przełożył się na wysokie wyniki sprzedażowe, biorąc pod uwagę perspektywę globalną. Liczba zamówień ze stron internetowych i platform sprzedażowych wzrosła o imponujące 42%. Polska również zanotowała wzrost wynoszący 10%. Jak wynika z prognoz ekspertów globalnej sieci marketingu partnerskiego Admitad, w tym roku Polska ma szansę osiągnąć wzrost na poziomie 15% lub więcej.
Obiecujące trendy
Jednym z kluczowych trendów obserwowanych w ostatnich latach jest wydłużenie okresu wyprzedaży z okazji Dnia Singla. Zamiast skupiać się na jednym dniu, rabaty i promocje są rozłożone na dłuższy okres, od 1 do 13 listopada. Taka strategia sprzedażowa przyciąga większą liczbę klientów i pozwala im lepiej planować swoje zakupy. W ubiegłym roku zauważono wzrost zamówień już 1 listopada, a ich największa liczba przypadła na 11 listopada, ze strefą wysokiej aktywności klientów pomiędzy tymi datami. Analiza najlepiej sprzedających się kategorii produktów oraz porównanie efektywności kanałów ruchu pozwala na lepsze zrozumienie, czego konsumenci szukają w czasie wyprzedaży z okazji Dnia Singla. Dla wielu marek jest to nie tylko szansa na znaczący wzrost sprzedaży, ale także możliwość skutecznego testowania nowych strategii sprzedaży i popularności różnych produktów.
W perspektywie globalnej liczba zakupów w dniach 1−13 listopada wzrosła o 42%, a wartość zamówień o 27%. To właśnie sklepy internetowe, w tym chińskie platformy sprzedażowe, osiągnęły największy sukces, z wyraźnym wzrostem o 64%. Średnia wartość koszyka wyniosła we wspomnianym okresie 138 zł (31 dolarów) . Polska, choć może pochwalić się nieco niższym wynikiem, również odnotowała spory sukces sprzedażowy, ze wzrostem liczby zakupów o 10% i średnią wartością zamówienia na poziomie ok 67 zł (15 dolarów) . Biorąc pod uwagę te dane, Admitad szacuje, iż w 2023 roku całkowita liczba zakupów online w Polsce wzrośnie o co najmniej 20% rok do roku. To obiecująca prognoza dla polskich marek, sklepów online i marketplace’ów, które mogą oczekiwać wzrostu o 15% lub choćby więcej w trakcie tegorocznego Dnia Singla.
Najlepiej sprzedające się produkty
Popularność poszczególnych kategorii w Polsce w dużej mierze odzwierciedla w 2022 r. światowe trendy. Przykładowo, zakupy modowe również w naszym kraju stanowią ponad połowę wszystkich zakupów online. Również branża kosmetyczna odnotowała wyraźny wzrost, na poziomie 8,8% wszystkich zakupów online, artykuły sportowe – 7%, a książki – 4%. Eksperci prognozują, iż wszystkie te kategorie odnotują rekordową sprzedaż także i w tym roku, a niektóre z nich osiągną jeszcze lepsze wyniki, w porównaniu rok do roku.
Najskuteczniejsze kanały sprzedaży
Podczas ubiegłorocznej wyprzedaży ponad 55% zakupów w Polsce dokonano za pośrednictwem serwisów cashback. Kolejne 22% sprzedaży miało miejsce po przeczytaniu opinii o produkcie na różnych stronach internetowych i w mediach online, a 7,7% zamówień zostało złożonych przez klientów dzięki portali społecznościowych. Wśród kanałów, zyskujących największą w Polsce popularność znajdują się aplikacje mobilne (+102%), platformy kuponowe (+98%) oraz sklepy partnerskie (+64%).
Coraz więcej marek wdraża również marketing partnerski do swoich strategii – liczba polskich firm korzystających z tego narzędzia wzrosła o 32% w 2023 r. Marketing partnerski pozwala firmom pozyskać nowe sposoby przyciągania klientów i uzyskać maksymalny zasięg, nie ryzykując podczas eksperymentowania z nowymi kanałami ruchu.
Oczekuje się, iż tegoroczny Dzień Singla osiągnie rekordowy poziom. Wyprzedaż 11 listopada to dla sprzedawców także dobra okazja do przetestowania strategii przed głównym wydarzeniem wyprzedażowym w roku – Black Friday. Ważne jest więc, z punktu widzenia wyników sprzedażowych, aby marki i sklepy uwzględniły w swojej ofercie najpopularniejsze kategorie i wykorzystały rosnący wpływ niektórych kanałów ruchu. Pozwoli im to zmaksymalizować sprzedaż i nie przegrać w walce o klientów podczas gorącego, jesiennego sezonu wyprzedaży.