Starbucks otwiera pierwszy lokal w Bielsku-Białej

18 godzin temu

15 lipca 2025 roku w Galerii Sfera w Bielsku-Białej otwarto pierwszy lokal Starbucks w tym mieście. To już 90. kawiarnia tej marki w Polsce, zarządzanej przez firmę AmRest. Ekspansja obejmuje zarówno miasta, w których sieć była już obecna, jak i nowe lokalizacje na mapie kraju.

Starbucks, obecny w Polsce od 2009 roku, kontynuuje dynamiczny rozwój. W 2025 roku otwarto już lokale w kilku nowych miastach – Nowym Sączu, Kaliszu, Kielcach, Lublinie – a teraz także w Bielsku-Białej. Nowa kawiarnia działa w centrum handlowym Galeria Sfera przy ul. Mostowej 5. Lokal ma powierzchnię 73,72 m² i oferuje 34 miejsca siedzące wewnątrz oraz 10 na zewnątrz.

W tym samym roku powstały także nowe lokale w miastach, gdzie Starbucks funkcjonuje już od lat – m.in. w Krakowie, Łodzi i Rzeszowie. Szczególnie dynamiczny rozwój sieć odnotowała w Lublinie, gdzie po otwarciu pierwszego lokalu uruchomiono również drugi punkt.

Poza otwieraniem nowych kawiarni Starbucks modernizuje również istniejące punkty. W 2025 roku odświeżono dziewięć lokali. Celem tych działań jest ujednolicenie doświadczenia konsumenckiego niezależnie od lokalizacji i zachowanie spójnego standardu wystroju oraz obsługi.

W każdym lokalu Starbucks w Polsce standardem pozostaje serwowanie napojów na bazie kawy 100% Arabica. Goście mogą indywidualnie dopasować napój do swoich preferencji – zmienić rodzaj mleka (w tym na napój roślinny lub bez laktozy), dodać smakowy syrop czy dodatkowy shot espresso.

Letnia karta napojów obejmuje między innymi napoje sezonowe z serii Starbucks Refresha®, w tym wersje z dodatkiem smakowych kulek melonowych oraz wariant kokosowy. W menu znajdują się także napoje inspirowane włoskim deserem tiramisu – Tiramisu Flavour Cream Iced Latte oraz Tiramisu Flavour Frappuccino® blended beverage.

Nowy lokal w Galerii Sfera wpisuje się w trend ekspansji międzynarodowych sieci kawiarni w średniej wielkości miastach w Polsce. Bielsko-Biała, licząca ponad 160 tys. mieszkańców, dołącza tym samym do listy aglomeracji z obecnością globalnych marek gastronomicznych.

Otwarcie w Galerii Sfera jest kolejnym potwierdzeniem strategii sieci, która – poza rozbudową w największych ośrodkach – systematycznie zwiększa swoją obecność w miastach średniej wielkości, co może być istotnym sygnałem także dla innych operatorów gastronomicznych analizujących potencjał regionalnych rynków.

Idź do oryginalnego materiału