Grupa Pepco, przedstawiła wybrane wyniki operacyjne za III kwartał roku obrotowego 2025. Po sprzedaży Poundland zakończonej 12 czerwca 2025 r. Nowa Grupa Pepco (Pepco i Dealz Poland) osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 1,1 mld euro, przy wzroście przychodów o 7,7% wobec zeszłego roku (przy stałym kursie walutowym).
Przychody Nowej Grupy Pepco w ujęciu porównywalnym (LFL) wzrosły o 2,6% w III kw., w obu markach.
Sieć Pepco odnotowało wzrost przychodów LFL w III kwartale o 2,4% – to trzeci z rzędu kwartał wzrostu LFL dla tej marki. Wyniki były napędzane konsekwentną realizacją strategii, na którą złożyły się: lepsza dostępność towarów, większe skoncentrowanie się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszony asortyment, co przyczyniło się do wzrostu wolumenu sprzedaży w tym okresie. Wynik na sprzedaży LFL Pepco w III kwartale – z wyłączeniem FMCG – wzrósł jeszcze bardziej, o 4,8%, co potwierdza zapowiedzianą przez spółkę strategię podczas Dnia inwestora, dotyczącą wyjścia z segmentu FMCG do końca roku finansowego 2025.
Sieć Dealz zanotował solidne wyniki w zakończonym kwartale, ze sprzedażą LFL rosnącą 5,8 %, z dodatnią zmianą popytu na produkty spożywcze i codziennego użytku.
Większa marża, 45 nowych sklepów i skup akcji własnych
Marża brutto Nowej Grupy Pepco w III kw. r. obrotowego 2025 poprawiła się o 180 punktów bazowych rok do roku, dzięki solidnym postępom osiąganym przez Pepco.
W podanym okresie odbyto się 45 otwarć netto sklepów Pepco i Dealz, co odzwierciedlało w dużej mierze otwarcia Pepco w Europie Środkowej i Wschodniej. Łącznie Nowa Grupa Pepco na koniec III kw. miała 4 276 sklepów.
Zarząd ogłasza dziś rozpoczęcie realizacji programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro.
Stać się najlepszym detalistom dyskontowym w Europie
– Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach „Nowej Grupy Pepco” oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w trzecim kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 miliard euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz dalszy wzrost marży brutto. To wyjątkowe osiągnięcie – osiągane dzięki lepszej dostępności towarów, koncentracji na przewadze cenowej w zakresie najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonemu asortymentowi – wspierało to ciągłą poprawę sprzedaży LFL i wzrost wolumenu sprzedaży w tym okresie. Dealz również odnotował silny kwartał, z 5,8% wzrostem sprzedaży LFL, przy wysokim popycie zarówno na produkty spożywcze, jak i artykuły codziennego użytku – komentuje Stephen Borchert, prezes Pepco Group.
– Nasz program transformacji i tworzenia wartości przynosi dobre rezultaty, a my jesteśmy wdzięczni naszym klientom za to, iż nagradzają nasze wysiłki rosnącą lojalnością. Utrzymujący się rozwój Grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie Zarządu, iż obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy. – podkreśla Stephen Borchert.
– Po zakończeniu sprzedaży Poundland, w czerwcu 2025 roku, Nowa Grupa Pepco ma teraz prostszą strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość. Chcemy wykorzystać liczne możliwości rozwoju marki Pepco, aby, zgodnie z naszą ambicją, stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie – podsumował Stephen Borchert.
Kluczowe czynniki wzrostu przychodów
12 czerwca 2025 r. Grupa ogłosiła, iż zakończyła proces sprzedaży Poundland firmie Gordon Brothers, w ramach strategicznego upraszczania struktury Grupy i zwiększania wartości dla akcjonariuszy, zgodnie z zapowiedziami podczas Dnia Inwestora (CMD). Wyłączenie Poundland ze struktury Grupy pozytywnie wpływa na wzrost przychodów Grupy oraz przyczynia się do osiągania wyższej rentowności i marż, a także do silniejszej generacji gotówki.
W celu ułatwienia analitykom i inwestorom oceny obecnego kształtu firmy, 25 września 2025 r., w ramach prezentacji wstępnych wyników operacyjnych za cały rok obrotowy, Zarząd przedstawi pozszerzone informacje, w tym pełne dane pro-forma „Nowej Grupy Pepco” zawierające informacje z marek Pepco i Dealz, dla roku obrotowego 2024 oraz dla 9 miesięcy roku obrotowego 2025.
Zmiany personalne
W trakcie raportowanego kwartału, nastąpiło kilka zmian w Radzie Dyrektorów. Paul Soldatos, Andy Bond i Neil Brown ustąpili ze stanowisk dyrektorów niewykonawczych w Radzie. Rada ogłosiła także nominację Dirka Van den Berghe na stanowisko Obserwatora Rady, wyznaczonego na to stanowisko przez IBEX Group, większościowego akcjonariusza firmy. Nominacja ta będzie poddana pod formalne głosowanie na przyszłym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Dirk wnosi do Rady swoje szerokie doświadczenia kierownicze ze swoich poprzednich stanowisk menadżerskich w branży handlowej, m. in. w Walmart oraz Delhaize Group. Rada aktywnie analizuje kolejne kandydatury i będzie informować o kolejnych zmianach w tym obszarze.
250 nowych sklepów w 2025 roku
Nasze marki Pepco i Dealz osiągają solidne wyniki zgodnie ze swoimi celami. Wcześniej przedstawiliśmy założenia, zgodnie z którymi marka Pepco osiągnie w roku obrotowym 2025 wzrost r/r przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) na wysokim, jednocyfrowym poziomie, co podtrzymujemy. Dealz analogicznie ma osiągnąć wyniki zgodne ze wcześniejszymi informacjami, z całorocznym wynikiem EBITDA (MSSF 16) w wysokości ok. 30 mln euro. W zakresie liczby sklepów, Grupa wciąż spodziewa się ok. 250 nowych otwarć netto w roku obrotowym 2025.