Stokrotka stawia na w pełni automatyczne recyklomaty

1 dzień temu

Sieć handlowa Stokrotka zdecydowała się na wdrożenie w pełni zautomatyzowanych recyklomatów w związku z przygotowaniami do uruchomienia ogólnopolskiego systemu kaucyjnego, który wejdzie w życie 1 października 2025 roku. Decyzja ta zapadła po pomyślnym zakończeniu pilotażu automatów w wybranych lokalizacjach.

Stokrotka wybrała do swoich sklepów dwa modele automatów zwrotnych Tomra, które wcześniej testowała pod kątem wydajności i dopasowania do różnych formatów placówek.

– Wraz ze startem systemu kaucyjnego zmieni się sposób postępowania z wieloma opakowaniami. W Stokrotce intensywnie przygotowujemy się do tej transformacji. Decyzję o inwestycji w urządzenia do zbiórki opakowań podjęliśmy z myślą o komforcie naszych klientów, usprawnieniu procesów w sklepach oraz wspieraniu recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym – mówi Edyta Oleszczak-Ulidowska, menadżer projektu wdrożenia systemu kaucyjnego w sieci Stokrotka. – Aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby osób, które chcą połączyć codzienne zakupy z oddawaniem opakowań, a także uwzględniając doświadczenia naszych pracowników, przeprowadziliśmy pilotażowe testy rozwiązań oferowanych przez różnych dostawców. Technologie Tomra wyróżniły się zarówno jakością, jak i poziomem obsługi oraz serwisu. Wybór Tomra to dla nas nie tylko inwestycja w innowację, ale także gwarancja stabilności i zaufania do partnera technologicznego. Dzięki temu mamy pewność, iż wybrane rozwiązanie wspiera sprawne funkcjonowanie sklepu i zapewnia wygodny proces recyklingu dla naszych klientów – dodaje.

Zautomatyzowane rozwiązanie

Recyklomaty Tomra w Stokrotce będą w pełni automatycznie zbierać wszystkie opakowania objęte kaucją, zarówno plastikowe i szklane butelki jak i puszki. Takie rozwiązanie zwiększa wygodę klientów, odciąża pracowników i umożliwia sprawniejsze zarządzanie zwrotami opakowań.

– Wybór Stokrotki pokazuje, iż właściciele sklepów w całym kraju aktywnie przygotowują się do systemu kaucyjnego. Wczesne testy i zaangażowanie pracowników to świetny przykład, jak zapewnić sprawną obsługę zwrotów i pozytywne doświadczenia klientów już od pierwszych dni obowiązywania nowej ustawy – mówi Konrad Robak, dyrektor zarządzający Tomra Collection Polska.

Stokrotka konsekwentnie przygotowuje się do wdrożenia systemu kaucyjnego. Inwestycje w zaawansowane technologie umożliwią sprawną zbiórkę opakowań i zmotywują klientów do ich zwracania. Dzięki temu Stokrotka aktywnie wspiera recykling i ochronę środowiska.

Idź do oryginalnego materiału