W najnowszym concept store Vitula zadebiutowały wyjątkowe produkty marki Vistula, oznaczone wirtualnymi metkami NFT. W sumie ok 150 produktów oznaczonych tokenami jest dostępne wyłącznie dla klientów, który odwiedzą ten salon.
Vistula, największa marka odzieżowe należąca do Grupy VRG, kieruje swoją ofertę produktową dla kobiet i mężczyzn w wieku 25+. Jej asortyment jest mieszanką klasycznej elegancji, w nowoczesnym wydaniu, z wygodnymi, codziennymi strojami typu casual – wszystko w doskonałej jakości, zgodnie ze strategią marki accessible premium.
W sezonie jesień-zima, marka mocno stawia na przyciągnięcie nowych grup klientów: kobiet i młodych mężczyzn. To z myślą o tym celu w najnowszym concept store marki pojawiła się limitowana edycja produktów znakowanych metkami z NFT (Non-Fungible Tokens, czyli tokenami niewymienialnymi) opartymi o technologię blockchain.
Wirtualne metki
Wirtualne metki NFT od Go2NFT potwierdzają autentyczności zakupionych artykułów oraz ich wysoką jakość. Klient znajdzie tu m.in. szczegółowe informacje o składzie zakupionego towaru. Wśród 7 modeli produktów Vistula oznaczonych metkami NFT, znajdują się m.in.: bawełniane marynarki, spodnie i wełniane swetry, w różnych rozmiarach (w sumie 150 produktów). Są to ubrania wysokogatunkowe, zaprojektowane z największą starannością.
Poza gwarancją oryginalności produktów, technologia NFT otwiera również przed marką Vistula nowe możliwości komunikacji z klientami w przyszłości.
– NFT korporacyjne to technologia digitalizacji produktów fizycznych która daje nowe możliwości marketingowe. Ich rynek rośnie dynamicznie, zwłaszcza w branży fashion, bo marki widzą coraz więcej zastosowań dla tokenów do interakcji z klientami, budowania społeczności i oferowania kreatywnych, atrakcyjnych benefitów dla swoich użytkowników. Dzisiejszy konsument nie tylko chce kupować, ale też utożsamiać się z marką i być częścią jej świata. A NFT to właśnie klucz do uczestnictwa w cyfrowym świecie ulubionych brandów – komentuje Radosław Krzycki, założyciel Go2NFT.
Nowe możliwości
Współpraca z Go2NFT jest dla Grupy VRG kolejnym krokiem w rozwoju personalizacji w procesie zakupów. Innowacyjna technologia otwiera markę Vistula na zupełnie nowy poziom interakcji z konsumentem, w świecie cyfrowym. Właściciel produktu Vistula z NFT może potwierdzić jego autentyczność w przypadku chęci odsprzedaży w przyszłości. Token zawiera informacje na temat jego produkcji, użytych materiałach oraz inspiracji związanych z konkretnym projektem. Umożliwia też śledzenie losów produktu. To szczególnie istotne dla najmłodszych klientów z grupy docelowej marki, którzy oczekują transparentności w zakresie etyczności i ekologiczności produktów, oraz nowych, wyjątkowych doświadczeń w relacji z ich ulubionymi brandami.
Przedstawiciele marki Vistula podkreślają, iż eksperyment z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak NFT, jest odpowiedzią na wyzwanie, jakim jest kontakt z coraz bardziej wymagającymi klientami.
– W NFT dostrzegamy potencjał przeniesienia relacji z klientami do nowej przestrzeni, co pozwoli nam jeszcze lepiej się komunikować i odpowiadać na ich potrzeby. Śledzimy najnowsze technologie i nie boimy się wyzwań. Zgodnie z rozwojem nowego ID marki, rozszerzamy kolekcje poprzez wprowadzanie produktów wykorzystujących jakościowe, trwałe materiały, zmieniamy salony pod nowe potrzeby i je unowocześniamy, próbujemy nowych technologii, aby komunikować się szerzej – mówi Marta Gos, Dyrektor Kreatywna Marek Grupy VRG.
Zgodnie ze strategią
Wdrożenie NFT to kolejny krok w serii odważnych działań marki, wprowadzanych w związku z jej nową strategią. Produkty z tagami od Go2NFT są dostępne wyłącznie w najnowszym, flagowym concept store Vistula, otwartym w połowie listopada w Werstfield Mokotów. Nowoczesny projekt tego salonu to ukłon marki w kierunku miłośników mody.
Wcześniej marka pokazała rynkowi swoje nowe oblicze startując z kampanią „DISCOVER YOURSELF” z Rafałem Jonkiszem, akrobatą, skydiverem i influencerem oraz Rafałem Rulskim, Mistrzem Polski w wyścigach samochodowych. Materiały promujące kolekcję powstały z użyciem technologii 3D wspieranej przez algorytmy AI, które umożliwiły stworzenie materiału video podkreślającego znaczenie żywiołów, dynamiki i emocji, czyli wartości, wokół których powstała oferta marki.