W.KRUK S.A., właściciel najstarszej polskiej marki jubilerskiej, podpisał umowę na zakup polskiej marki biżuterii personalizowanej Lilou. Spółka W.KRUK, należąca do Grupy Kapitałowej VRG, posiada sieć ponad 180 salonów w Polsce i na Węgrzech, a wskutek transakcji pozyska sieć 45 butików Lilou oraz sklep internetowy marki. Rozszerzenie portfolio jubilerskiego o markę Lilou zwiększy konkurencyjność w obszarze biżuterii i dodatkowo umocni pozycję W.KRUK S.A. na rynku. Wartość transakcji ma wynieść 105 mln zł.
Właściciel obchodzącej w tym roku 185-lecie marki W.KRUK zaplanował w jubileuszowym roku znaczącą dla polskiego rynku jubilerskiego transakcję. Spółka W.KRUK S.A. przedstawiła plan integracji znanej marki Lilou, należącej do Magdaleny i Yves’a Mousson-Lestang. Lilou, ceniona za autorskie, personalizowane wzory, zostanie włączona do portfela W.KRUK jako niezależny brand. Podpisana umowa wymagać będzie zgody UOKIK-u.
Klasyka i unikalność
W.KRUK S.A. należy do Grupy Kapitałowej VRG i oferuje najwyższej jakości złotą i srebrną biżuterię, brylanty, kamienie szlachetne oraz autorskie kolekcje inspirowane najnowszymi trendami. Posiada również największe na rynku portfolio marek zegarkowych i jest przedstawicielem najbardziej renomowanych szwajcarskich manufaktur zegarmistrzowskich, takich jak: Rolex, Patek Philippe, Cartier, Omega, IWC, Chopard, Bulgari i in..
Lilou to marka znana z personalizowanej biżuterii oraz autorskich projektów, stworzona w 2008 roku przez Magdalenę Mousson-Lestang. Kreatywne produkty oferowane są w sieci 45 butików w Polsce, 2 we Francji i Niemczech oraz we własnym sklepie internetowym. Oferta Lilou dostępna jest również na lotniskach
w Polsce, a od lipca tego roku – także na pokładach samolotów linii lotniczych LOT. Siłą marki są autentyczne wartości oraz zaangażowanie społeczne, które budują emocjonalną więź z odbiorcami.
– Ostatnie lata to czas intensywnego rozwoju sieci sprzedaży i oferty jubilerskiej W.KRUK. Umocniliśmy naszą pozycję na lokalnym rynku i zrealizowaliśmy nasze ambicje wyjścia poza Polskę, mamy dziś 10 salonów pod szyldem W.KRUK na Węgrzech. Zbudowaliśmy najmocniejsze portfolio marek zegarkowych, jesteśmy przedstawicielem najbardziej renomowanych marek świata – powiedział Łukasz Bernacki, prezes Zarządu W.KRUK S.A. i wiceprezes VRG S.A. – W.KRUK obchodzi w tym roku 185-lecie. Zarządzamy nowoczesną marką, która wywodzi się z tradycyjnego rzemiosła i z sukcesem łączy klasykę z unikalnością. Włączenie kreatywnej i modowej marki Lilou do portfolio W.KRUK pozwoli nam budować wyniki, wykorzystując różnorodne zasoby obu brandów, przy zachowaniu ich odrębnego charakteru.
Strategia rozwoju
W.KRUK S.A. planuje prowadzić sieć salonów pod marką Lilou, zachowując jej odrębny charakter. Strategia rozwoju nowej marki zgodna jest z wizją Grupy Kapitałowej VRG, którą jest tworzenie Domu Marek oraz zapewnienie rozwoju przy poszanowaniu ich tożsamości i niezależności, budując jednocześnie wspólną, dodatkową wartość.
– Jestem dumna, iż po 17 latach tworzenia autorskiej biżuterii, która zdobyła serca kobiet w Polsce i zagranicą, łączymy siły z marką jubilerską o największym dorobku na rynku – mówi Magdalena Mousson-Lestang, twórczyni i właścicielka Lilou – Autorski charakter Lilou pozostanie niezmieniony, a przed nami dalszy rozwój biznesu w ramach silnej i nowocześnie zarządzanej grupy kapitałowej.
Po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i pomyślnej integracji Lilou w struktury W.KRUK S.A. i Grupy Kapitałowej VRG, Magdalena Mousson-Lestang będzie dalej zaangażowana w rozwój marki. W przyszłości twórczyni Lilou planuje skupić się na realizacji nowego autorskiego projektu biżuteryjnego w pełni poświęconego biżuterii luksusowej,
Rozszerzenie portfolio o markę Lilou oznacza umocnienie segmentu jubilerskiego Grupy Kapitałowej VRG, do której należą takie marki odzieżowe jak: Vistula, Bytom, Wólczanka i Deni Cler.