Wigilie firmowe coraz droższe. Polskie firmy zapłacą średnio 250 zł za osobę

3 tygodni temu

W tym roku większość firm zaplanowała swoje spotkania wigilijne na piątek, 12 grudnia 2025 r.. Z danych portalu Briefly wynika, iż średni koszt organizacji takiego wydarzenia wyniesie około 250 zł na osobę, a dominującym motywem będzie tradycyjna polska kuchnia.

Świąteczne spotkania integracyjne na dobre wpisały się w kalendarz polskich przedsiębiorstw. Według Briefly, niemal 90 proc. firmowych imprez świątecznych odbywa się w grudniu, a przygotowania rozpoczynają się już dwa miesiące wcześniej. Największym zainteresowaniem cieszą się grudniowe czwartki i piątki, a w tym roku „wigilijnym bestsellerem” stał się piątek, 12 grudnia.

Koszty organizacji różnią się w zależności od wielkości firmy i miasta.

  • W przypadku imprez do 50 osób budżet to średnio 220 zł na osobę,

  • natomiast w dużych przedsiębiorstwach przekracza on 280 zł na osobę.

Statystyczna firmowa wigilia gromadzi około 40 uczestników. W 80 proc. przypadków menu opiera się na daniach kuchni polskiej, a większość organizatorów (również około 80 proc.) decyduje się na serwowanie alkoholu – najczęściej wina.

Z raportu wynika, że:

  • 20 proc. właścicieli organizuje wydarzenie samodzielnie,

  • w połowie firm za wybór lokalu odpowiadają asystenci i office managerowie,

  • w 1/3 przedsiębiorstw za przygotowanie wigilii odpowiadają działy HR lub marketingu.

Wybierane są głównie restauracje, hotele i sale bankietowe z kompleksową obsługą cateringową. Firmy coraz częściej sięgają też po platformy rezerwacyjne, takie jak Briefly, które umożliwiają szybkie porównanie ofert i warunków wynajmu przestrzeni.

Wraz z końcem roku w wielu firmach pojawia się również tradycja obdarowywania pracowników. Według badania Better Workplace, 46 proc. przedsiębiorstw przygotowuje paczki świąteczne – dla pracowników, a często także kontrahentów. Najczęściej są to zestawy zawierające słodycze (ponad 90 proc. przypadków), kawę, herbatę, przetwory, konfitury, a niekiedy także wino (ok. 30 proc. zestawów).

Średni budżet na jedną paczkę wynosi 120–150 zł, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Firmy najczęściej wręczają prezenty w siedzibie, choć część – szczególnie z sektora pracy zdalnej – wysyła paczki bezpośrednio do domów pracowników.

Idź do oryginalnego materiału