English-speaking visitors: Just skip the introduction and press play on the video – it is all in English!
Podczas finałów FVC, które szeroko relacjonowałem na piśmie i video tutaj, miałem także przyjemność przeprowadzić wywiad z Markku Raittinenem, czyli Master Tasterem marki Finlandia Vodka. Uważam, iż to istotne aby rozmawiać o wódce i szukać różnic w jej smaku i jakości. W tej chwili 99% konsumentów postrzega wódkę wyłącznie przez pryzmat następujących kryteriów:
-
- gładko „wchodzi”: tak/nie
- bolała po niej głowa: tak/nie
- była dobra impreza: tak/nie
- marka pitej wódki jest prestiżowa: tak/nie
Do tego dochodzą jeszcze kompletnie bezpodstawne (i bardzo irytujące) opiniotwórcze sądy barmanów, które słyszałem chyba już tysiąc razy: „Ta wódka ostatnio się popsuła” albo „Klienci mówią, iż to już nie jest to samo”. I to w zasadzie tyle.
Nikt nie zwraca uwagi na fakt, iż wymienione powyżej czynniki są tylko minimalnie związane z rodzajem wódki w butelce i oparte są po prostu na emocjach (tak jak wszystko!). Dlatego właśnie jestem tak zadowolony z tego wywiadu. Markku nie waha się w nim nawiązywać do innych marek wódki, a oprócz tego opowiada o wielu rzeczach związanych z produkcją i sprzedażą, które wykraczają bardzo daleko poza wiedzę statystycznego konsumenta.
Wywiad zarejestrowano 30.01.2013 w Levi (Finlandia). Materiał dostępny wyłącznie w języku angielskim. Wybaczcie mój przetarty głos … na pewno rozumiecie – trudy podróży