W trzecim kwartale bieżącego roku finansowego Zalando odnotowało silny wzrost w obu segmentach sprzedaży: B2C i B2B. GMV wzrosło w tym okresie o 7,8 proc. do 3,5 mld euro, a przychody o 5,0 proc. do 2,4 mld euro. Skorygowany EBIT wzrósł z 23 mln euro do 93 mln euro w kwartale, osiągając marżę na poziomie 3,9 proc.
Segment B2C odnotowuje wzrost przychodów o 4,3 proc., ze wzrostem skorygowanej marży EBIT o 3,5 punkty procentowe do 4,0 proc. Z kolei segment B2B odnotowuje 11,1 proc. wzrost przychodów w trzecim kwartale, przy skorygowanej marży EBIT wynoszącej 2,8 proc.
– Konsumenci lubią wysokiej jakości produkty marek, które dołączają do naszej platformy. Cenią customer expierience, który oferujemy i chętnie korzystają z naszej rozwijającej się oferty lifestylowej w takich obszarach jak sport, uroda oraz dzieci i rodzina — powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowy Zalando. – Aby wykorzystać dalsze możliwości wzrostu, firma inwestuje w najważniejsze obszary swojej strategii ekosystemu, takie jak zwiększanie lojalności klientów, poszerzanie oferty propozycji lifestyle’owych, zwiększenie atrakcyjności odkrywania mody i dalsze wzmacnianie swojej europejskiej sieci logistycznej – dodaje.
Rekomendacje w oparciu o AI
W ramach dalszego poprawiania doświadczenia zakupowego klientów, Zalando kontynuuje inwestowanie w technologie, takie jak Zalando Assistant, który niedawno został wprowadzony na wszystkich 25 rynkach. Asystent AI Zalando, oparty na własnych modelach Zalando i dużych modelach językowych OpenAI, oferuje zalogowanym klientom spersonalizowane porady modowe w lokalnych językach, umożliwiając im poruszanie się po obszernym asortymencie Zalando dzięki intuicyjnych zapytań, takich jak „Co powinienem założyć na 60. urodziny mojego taty w listopadzie w Barcelonie?” Asystent rozumie kontekst – taki jak lokalizacja, pogoda i okazja – aby udzielać świadomych rekomendacji.