O sukcesie restauracji decyduje wiele czynników. Dobra lokalizacja, smaczne jedzenie, niebanalny wystrój i chwytliwa nazwa mogą sprawić, iż lokal będzie chętnie odwiedzany. Jednak choćby najlepiej usytuowana restauracja z najlepszą kuchnią i obsługą nie osiągnie sukcesu finansowego, jeżeli nie będzie odpowiednio zarządzana.
Aby w pełni wykorzystać potencjał lokalu, powinno się myśleć globalnie i zainwestować w nowoczesne technologie, które będą wspierać pracę zarówno kelnerów, kucharzy, jak i menadżera. Odpowiednio dobrany system nie tylko umożliwi szybkie przyjmowanie zamówień, ale także usprawni komunikację na linii kuchnia-sala, ułatwi zarządzanie menu oraz pozwoli na efektywną kontrolę personelu czy magazynu. Nowoczesne aplikacje i profesjonalny sprzęt to nieoceniona pomoc dla wszystkich pracownika lokalu gastronomicznego.
Zwiększ wydajność pracy
Goście restauracji nie lubią czekać długo na złożenie zamówienia. Jednak podczas zwiększonego ruchu w restauracji kelnerzy nie mają odpowiednio dużo czasu, aby móc gwałtownie zareagować. System gastronomiczny pozwala na przyspieszenie obsługi i zwiększenie wydajności pracy. Kelner w restauracji wyposażonej również w aplikacje mobilne może obsłużyć jednego dnia kilkadziesiąt stolików, podczas gdy w lokalach posługujących się tradycyjną kasą fiskalną ta liczba może być choćby dwukrotnie mniejsza. Ponadto najnowsze rozwiązania takie jak QR menu i płatność przy stoliku zmniejsza liczbę błędów przy składaniu zamówienia i przyspiesza jego realizację. Takie rozwiązania to oszczędność czasu – kelner może w tym czasie obsłużyć innych gości.
Optymalizuj procesy
Szybkość obsługi jest jednym z kluczowych elementów zadowolenia klientów. Jednocześnie jest sposobem zwiększania przychodów, ponieważ umożliwia obsłużenie większej liczby gości. O ile nie można skrócić czasu gotowania makaronu, wypiekania pizzy, czy smażenia steka – to bez wpływu na jakość dania można przyspieszyć realizację zamówienia usprawniając komunikację kuchni z salą.
Pozwala na to KDS – system monitorów kuchennych zintegrowanych z oprogramowaniem gastronomicznym. Po wprowadzeniu dyspozycji do systemu, od razu wyświetlana jest informacja na ekranach w kuchni. Wraz z upływem czasu kolor zamówienia zmienia się – pomaga to kucharzom w organizacji pracy, ponieważ wiedzą, które pozycje są najpilniejsze. Gdy szef kuchni widzi zbyt wiele zamówień z wysokim priorytetem, może natychmiast zareagować, aby rozwiązać problem. W wypadku systemu zamówień na kartkach nie jest możliwa szybka diagnoza trudnej sytuacji.
KDS pomaga w planowaniu i organizacji pracy kucharzy. System zlicza te same potrawy ze wszystkich zamówień. Łatwo można sprawdzić, ile dań danego rodzaju zostało zamówionych przez wszystkich gości i „za jednym zamachem” przygotować wszystkie porcje.
Kelnerzy, gdy obsługują stolik z kilkoma gośćmi, często osobno wpisują zamówienia każdej osoby – łatwo wtedy o pomyłkę. KDS sam zlicza osobno wpisywane pozycje, oszczędzając czas i zmniejszając ryzyko błędów.
Automatyzuj proces zamówień
Wielokrotnie część gości rezygnuje ze złożenia zamówienia widząc długi „ogonek” lub wszystkie zajęte stoliki ze względu na wydłużony czas oczekiwania na obsługę. Można tego uniknąć dzięki wprowadzeniu coraz popularniejszych kiosków samoobsługowych. Obecność kiosków samoobsługowych w restauracji jest dla konsumentów komunikatem, iż znalazł się w miejscu nowoczesnym i modnym – ale nie tylko to jest w stanie nakłonić ich do skorzystania z oferty lokalu. Badania konsumenckie dowodzą, iż 85% ankietowanych chętniej wybierze miejsce, gdzie znajduje się terminal samoobsługowy głównie ze względu na szybkość obsługi.
Innym atutem posiadania tych urządzeń w lokalu jest to, iż składanie zamówień za pośrednictwem kiosku samoobsługowego trwa znacznie krócej i daje przy tym szansę na dokonanie precyzyjniejszego wyboru. Ponadto kioski są szansą na odciążenie personelu i skoncentrowanie się ich na innych zadaniach. W lokalach gastronomicznych prace kasjerskie są często łączone z innymi obowiązkami. Dzięki terminalom pracownicy mogą zyskać nowe kompetencje i wykonywać inne, odpowiedzialne zadania.
Automatyzacja samoobsługi oraz wdrożenie dopasowanych aplikacji w Twoim lokalu to rozwiązanie, które nie tylko odpowiada na potrzeby nowoczesnych klientów, ale także znacząco optymalizuje pracę. Dzięki kioskom i systemom monitorów, restauratorzy zyskują na szybszej i bezbłędnej obsłudze, co zwiększa satysfakcję gości oraz zmniejsza czas oczekiwania. Eliminacja błędów przy składaniu zamówień przez QR kod czy kiosk pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów oraz redukcję kosztów operacyjnych. Warto zatem od razu postawić na nowoczesne technologie, aby w pełni wykorzystać potencjał swojego biznesu i zadbać o zwiększenie przychodu restauracji.