ZPPHiU i PSNPH: sklepy działające w internecie silnie wpływają na wzmacnianie odwiedzalności galerii handlowych

19 godzin temu

Aż 52% klientów centrów handlowych odwiedza je w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie, podobnie 52% udaje się do galerii w celu sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie. To oznacza, iż sklepy działające i budujące swoją ofertę w internecie bardzo silnie wpływają na wzmacnianie odwiedzalności centrów handlowych – wynik z badania Omnisense [1] zrealizowane na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH).

Trend ten pozostało wyraźniejszy wśród ludzi młodych: to aż 72% w grupie 18-24, 65% w wieku 25-34 i 58% w grupie 35-44 lata. Ponadto już 28% badanych odwiedza centra handlowe w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w social mediach, wśród najmłodszej grupy 18-24 lata odsetek ten sięga aż 54%.

Tzw. efekt ROPO – czyli przeglądanie produktów w sieci, a ich zakup w sklepach stacjonarnych dotyczy prawie wszystkich konsumentów. Potwierdzają to najnowsze raporty: Izby Gospodarki Elektronicznej Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2024 oraz Gemius e-commerce w Polsce 2024.

Internet napędza sprzedaż w centrach handlowych

– Internet stanowi istotne źródło motywacji do odwiedzin galerii handlowych, szczególnie wśród młodszych klientów. Aż 52% badanych deklaruje, iż odwiedza galerie w celu sprawdzenia lub zakupu produktów, które wcześniej wyszukali online. Najwyższy odsetek takich wizyt odnotowano wśród osób w wieku 18-34 lata, co wskazuje na silny wpływ aktywności w internecie na tradycyjne zakupy w centrach handlowych. Klienci często korzystają z galerii jako miejsca, w którym mogą fizycznie sprawdzić produkt, przetestować go – np. pod kątem rozmiaru lub jakości, a następnie dokonać zakupu. To właśnie nakłady finansowe sklepów na promowanie oferty w internecie istotnie budują popularność i odwiedzalność centrów handlowych. Warto zatem rozważyć te nakłady jako dodatkową kontrybucję, realizowaną przez najemców w centrach handlowych na rzecz tych obiektów oraz ich właścicieli. Patrząc na wyniki notowane wśród młodszych grup konsumentów można spodziewać się, iż zjawisko to będzie się nasilać i w przyszłości oferta w internecie będzie podstawowym czynnikiem motywującym do odwiedzin w centrach handlowych. A to oznacza, iż umowy najmu powinny już teraz zacząć uwzględniać nakłady na promocje ponoszone w internecie przez najemców jako element zapłaconego czynszu” – wskazuje Zofia Morbiato, dyrektor generalny Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU).

Badania Omnisense:

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie

Spośród zweryfikowanych aktywności w internecie, zakup produktu znalezionego w internecie motywuje największą część badanych do odwiedzin galerii handlowych (52%).

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie (rozmiar, kolor, jakość)

Odwiedziny galerii handlowej w celu weryfikacji produktu znalezionego w Internecie jest udziałem 52% klientów centrów handlowych.

Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród kobiet (56%) oraz osób w wieku 18-34 lata (63-66%).

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w social mediach

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania produktem wyszukanym w social mediach jest udziałem 28% klientów centrów handlowych. Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród osób w wieku 18-24 lata (54%), 25-34 (41%) oraz wśród mieszkańców miast liczących 100-500 tys. mieszkańców (59%).

[1] Badanie Omnisense przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1011 dorosłych Polaków (klientów galerii handlowych) w dniach 2-6 września 2024.

Idź do oryginalnego materiału