AliExpress planuje rozbudowę w Polsce zespołu do wsparcia lokalnych sprzedawców, którzy zdecydują się na prowadzenie biznesu na platformie, poinformował european commercial director platformy Garry Topp.
„Budujemy zespół w Polsce, aby wspierać lokalnych sprzedawców. Współpracujemy również z lokalnymi partnerami, jak na przykład Baselinker, aby upewnić się, iż zapewniamy najlepsze doświadczenia dla sprzedawców. Dajemy im możliwość, żeby otworzyć sklep na naszej platformie w darmowym, prostym procesie rejestracji, budować swoją markę, obsługiwać własną bazę konsumentów w Polsce, czy w innych krajach. W ten sposób będziemy promować polskie produkty, będziemy oferować etykietę, która pokaże, iż ten produkt faktycznie pochodzi od polskiego sprzedawcy. Również na platformie będziemy mieć specjalne kanały, jak big save, gdzie będziemy oferować dodatkowy ruch, dodatkowe miejsca do promowania produktów, aby pomóc sprzedawcom nabrać impetu” – powiedział Topp podczas konferencji prasowej.
Obok braku kosztów otwarcia sklepu, AliExpress oferuje również brak prowizji przez 180 dni.
„Jest to więc bardzo niska bariera wejścia, bardzo niski koszt, aby otworzyć sklep na AliExpress. Chcemy zachęcić jak najwięcej polskich sprzedawców do dołączenia do platformy i budowania z nami swojego biznesu” – dodał dyrektor.
Zaznaczył, iż Polska jest dla platformy jednym z głównych rynków strategicznych.
„Pracujemy tu z lokalnymi partnerami już od dekady. Po pierwsze, w obszarze płatności, na przykład z Blik, P24, Paypal, PayU. Po drugie, bardzo blisko współpracujemy z polskimi partnerami logistycznymi jak np. InPost, Poczta Polska, DHL, aby zapewnić, iż oferujemy wiele opcji dostawy, a także duży wybór dla konsumentów” – wymienił Topp.
AliExpress to platforma handlu elektronicznego B2C założona w 2010 roku. Umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio od producentów. Ma 150 mln użytkowników na całym świecie i działa w 100 krajach, w tym w całej Europie.
Źródło: ISBnews