CampusAI ogłosił wejście do Wielkiej Brytanii i Hiszpanii i zapowiedział ekspansję w kolejnych 10 krajach do końca roku.
„Po rekordowej rundzie pre-seed o wartości 40 mln zł i sukcesie w Polsce CampusAI ogłasza wejście na rynek w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. od dzisiaj polski kandydat na jednorożca będzie skalować biznes za granicą. Do końca roku zapowiada ekspansję w kolejnych 10 krajach, ale apetyt ma na dużo więcej” – czytamy w komunikacie.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy do organizacji dołączyło 25 osób, które budowały sukcesy m.in. Oracle, Microsoft oraz EY. Startup generuje w Polsce 20% wzrost przychodów miesiąc do miesiąca, a teraz wchodzi do Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, gdzie zapowiada m.in. budowę wirtualnych dzielnic oraz dalszy, dynamiczny rozwój społeczności napędzanej AI. Długofalowa wizja rozwoju spółki zakłada obecność na minimum 100 rynkach na całym świecie. Dzięki temu CampusAI ma szansę zostać globalnym liderem, demokratyzując dostęp do sztucznej inteligencji na niespotykaną dotąd skalę” – czytamy w komunikacie.
„CampusAI rozwija się równolegle z ewolucją sztucznej inteligencji. Patrzymy daleko w przyszłość, planując stworzenie wirtualnych dzielnic, co pozwoli użytkownikom – zarówno indywidualnym, jak i organizacjom – na wizualizację, testowanie i doskonalenie swoich pomysłów oraz technologii w realistycznie odwzorowanych, interaktywnych warunkach. To innowacyjne podejście ma na celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki prowadzone są badania i rozwój, umożliwiając symulowanie prawdziwych scenariuszy i podejmowanie lepszych decyzji na podstawie wirtualnych doświadczeń” – powiedział CEO CampusAI Aureliusz Górski, cytowany w komunikacie.
Zaznaczył, iż transformacja cyfrowa musi opierać się na wzmacnianiu kluczowego zasobu – ludzi, których potencjał może być znacząco podniesiony dzięki sztucznej inteligencji.
Od roku w Polsce działa szkoła w stylu „AI-native school”, w której kompetencje związane z AI są fundamentem procesu dydaktycznego.
„Pracę nad tym projektem rozpoczęliśmy w grudniu 2022 roku, a w fazę MVP weszliśmy w październiku 2023 roku. Chcemy pokazać, jak AI może rozwiązać problemy wynikające z nierównego dostępu do edukacji. W naszej szkole nauczanie prowadzą wirtualne awatary zasilane AI, co pozwala na obniżenie kosztów edukacji i dopasowanie jej do indywidualnych potrzeb uczniów – podsumował Górski.
Wcześniej JRH podał, iż podpisał list intencyjny, w ramach którego rozważa przystąpienie do umowy inwestycyjnej zawartej pomiędzy CampusAI i Maciejem Zientarą i zaangażowanie w niej do 50%, na analogicznych zasadach, oraz objęcie nowo emitowanych akcji CampusAI.
CampusAI rozwija platformę służącą do edukacji i współpracy z AI, jest ona oparta na autorskich technologiach i rozwiązaniach. Działa w pełni wirtualnie, dostosowując edukację technologiczną do indywidualnych potrzeb użytkowników. Dla początkujących oferuje interaktywne kursy wykorzystujące najnowszą technologię awatarów do nauki praktycznych umiejętności. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników dostarcza marketplace, gdzie mogą zaoferować swoje kompetencje. Przedsiębiorcom platforma proponuje wsparcie transformacji cyfrowej, podnoszenie umiejętności pracowników oraz zwiększanie efektywności organizacji dzięki technologiom sztucznej inteligencji.
Źródło: ISBnews