ETC Swarzędz kończy 30 lat. Centrum handlowe przeszło transformację

2 godzin temu

ETC Swarzędz świętuje w tym roku 30 lat swojej działalności. Centrum zadebiutowało na rynku w 1994 roku, a 12 lat później – za sprawą Grupy Capital Park i Akron Group – przeszło transformację, stając się nie tylko miejscem zakupów, ale i centrum życia społecznego. Od ponownego otwarcia, ETC Swarzędz odwiedziło ponad 15 milionów klientów.

ETC Swarzędz otwarte zostało w 1994 roku jako jedno z pierwszych centrów handlowych w Wielkopolsce. Kamieniem milowym w historii tego miejsca była jego modernizacja. W 2016 roku, dzięki współpracy Grupy Capital Park i Akron Group, ETC Swarzędz przeszło kompleksową przebudowę, której głównym celem było zadaszenie trzech odrębnie funkcjonujących hal i stworzenie z nich jednego budynku. Centrum zyskało nową elewację i komfortowe klimatyzowane wnętrza. To wtedy także powstała tu nowa strefa gastronomiczna.

Współczesny świat retailu

– Decydując się na zakup ETC wiedzieliśmy, iż jest to centrum z historią i odgrywa istotną rolę wśród lokalnej społeczności. Z czasem galeria przestała jednak spełniać potrzeby współczesnego świata retailu, dlatego postawiliśmy sobie za cel dostosowanie jej do aktualnych trendów rynkowych i to nam się udało. Ta poważna, 13-miesięczna, modernizacja pozwoliła na rozszerzenie oferty handlowej i usługowej oraz stworzenie przestrzeni na organizację eventów dla naszych klientów. w tej chwili ETC spełnia wszystkie codzienne potrzeby zakupowe klientów, posiada mix najemców typowy dla centrów convenience i przez 30 lat działania wypracowało sobie dominującą pozycję na wschód od Poznania – mówi Marcin Juszczyk, partner zarządzający w Capital Park.

Nowe otwarcie galerii – ze wzbogaconą ofertą modową i usługową – miało miejsce 7 października 2017 roku. Dziś ETC to 20.886 mkw. powierzchni, wynajętej w ponad 90 procentach. Przez wszystkie lata działalności ofertę centrum tworzyły najbardziej znane i lubiane marki, jak Intermarché, Reserved, Top Secret, RTV Euro AGD, CCC, Deichmann, Home & You, KIK, Dealz, 4F, Sinsay, Empik, Pepco, Smyk, Rossmann, Martes Sport, Kids OK, Maxi Zoo, YES, Diverse, Big Star, ale także lokalni przedsiębiorcy.

– Przez 30 lat ETC Swarzędz nieustannie się rozwijało, dostosowując się do zmieniających się potrzeb klientów i trendów rynkowych, przy zachowaniu swoich wartości ekologicznych i społecznych. To przykład, jak centrum handlowe może ewoluować i pozostać istotnym elementem tkanki miejskiej przez lata, przyczyniając się jednocześnie do jej rozwoju. Cieszymy się, iż mamy w tym swój udział – mówi Stefan Ausch, Managing Partner w Akron Group.

Centrum handlowe stawia na działania zgodne z polityką ESG

ETC Swarzędz nie tylko zapewnia komfort zakupów, ale również dba o aspekty społeczne i ekologiczne. Centrum uzyskało certyfikat BREEAM In-Use na poziomie Excellent w kwietniu tego roku. Wśród działań centrum na rzecz kwestii ESG są m.in. oszczędzanie energii elektrycznej, redukcja zużycia ciepła, oszczędzanie wody czy segregacja odpadów zarówno na pasażach, jak i w części technicznej obiektu, na terenie parkingu znajduje się hotel dla owadów. ETC regularnie organizuje edukacyjne akcje proekologiczne oraz z zaangażowaniem wspiera również lokalne organizacje ochrony zwierząt, a pod swoją opieką ma zaadoptowaną Rudawkę Nilową w Poznańskim Ogrodzie Zoologicznym.

Swoimi działaniami ETC stara się zarażać mieszkańców. W ramach podejmowanych inicjatyw organizowane są tu warsztaty, zabawy dla dzieci i konkursy z nagrodami, a także pokazy i warsztaty dedykowane dorosłym. Centrum handlowe systematycznie przyłącza się do akcji społecznych, także we współpracy z lokalnym samorządem – w ETC cyklicznie organizowane są akcje oddawania krwi, realizowane są bezpłatne badania mammograficzne czy zbiórki na rzecz zwierząt. Klienci i lokalna społeczność regularnie uczestniczą w takich wydarzeniach, jak wiosenne warsztaty ekologiczne, atrakcje przygotowane z myślą o Dniu Dziecka, powrotu do szkoły czy z okazji Świąt. Od momentu ponownego otwarcia, ETC Swarzędz odwiedziło ponad 15 milionów klientów, czyli rocznie około 2,3 mln. gości, co świadczy o jego nieustającej popularności.

Strategicznie położone przy trasie łączącej Poznań i Warszawę, centrum umożliwia łatwy dostęp zarówno dla mieszkańców Swarzędza, jak i okolicznych miejscowości oraz liczne udogodnienia. Z myślą o swoich klientach posiada strefę gastronomiczną, plac zabaw dla dzieci, miejsca relaksu, bezpłatny parking na ponad 1000 pojazdów, stojaki rowerowe oraz samoobsługową stację napraw rowerów. Obiekt jest w pełni dostosowany do potrzeb rodzin z dziećmi oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Idź do oryginalnego materiału