Lody w danych sprzedażowych Biedronki

1 miesiąc temu

Z najnowszych analiz Copernicus Climate Change Service (C3S) wynika, iż czerwiec 2024 r. był najcieplejszym czerwcem w historii dotychczasowych pomiarów. Lipiec, choć jeszcze się nie skończył, również bije rekordy. Nic dziwnego, iż szukamy wszelkich sposobów na ochłodzenie. Jednym z nich są lody. A dane sprzedażowe Biedronki pokazują, iż i tu padają rekordy. Polacy w 2023 r. kupili lodów o 13% więcej lodów niż rok wcześniej, najchętniej wybierają te na patyku lub w rożkach, a ich ulubioną marką jest Marletto – marka własna sieci.

Rosnący apetyt na lody

Najnowsze dane dotyczące sprzedaży lodów w Biedronce wskazują na znaczący wzrost rynku w ostatnich latach, osiągając rekordowy poziom w 2023 roku. Łączna sprzedaż lodów w różnych kategoriach przekroczyła 1,1 miliarda sztuk i jest to wzrost o 13% w porównaniu do 2022 roku. Dominujące jest natomiast kupowanie lodów impulsowych, czyli takich, które możemy zjeść od razu po dokonaniu zakupu m.in. na patyku czy w rożkach. Ta kategoria pozostaje liderem rynku, stanowiąc ponad 70% całkowitej sprzedaży w 2023 roku.

Dane prognozowane w 2024 również napawają optymizmem, mimo tego, iż sezon lodowy pozostało w pełni. Wskazują również na znaczący wzrost popularności wielopaków. Ich sprzedaż na przestrzeni ostatnich lat wykazuje stały trend wzrostowy i osiągnęła w 2023 roku poziom kilkunastu milionów sztuk – mówi Rafał Aletański, kupiec w Jeronimo Martins,

Uwidacznia się również trend związany z poszukiwaniem nowych doznań smakowych w rosnącej popularności kuchni międzynarodowej, szczególnie azjatyckiej. Dlatego nie dziwi fakt, iż bardzo popularnymi produktami są np. lody mochi, inspirowane Japonią. Te delikatne lodowe kulki otoczone ciastem ryżowym zyskują coraz większe grono fanów w Polsce.

Warto zauważyć, iż marka własna lodów z Biedronki – Marletto, zyskała grono wiernych sympatyków i jest najczęściej wybieraną marką, spośród wszystkich dostępnych w sieci. W samym czerwcu 2024 roku lodów Marletto kupiono w Biedronkach o 3 miliony sztuk więcej, niż lodów innych producentów.

Idź do oryginalnego materiału