W środę 5 listopada br. narodowy przewoźnik oficjalnie uznał ofertę SKPL Cargo za najkorzystniejszą w przetargu na wynajem do 32 pociągów spalinowych na okres czterech lat. Spółka ze Zbierska Cukrowni wyceniła realizację zamówienia podstawowego na 276,7 mln zł brutto (22 pojazdy), a rozszerzonego o dodatkowe 10 jednostek na 374,4 mln zł. Druga z kwot nieznacznie przekraczała budżet PKP Intercity (369,9 mln zł).
Zapotrzebowanie PKP Intercity na pociągi spalinowe jest spore, zatem do sfinalizowania transakcji kilka brakuje. Jednostki te mają być przeznaczone do obsługi tras niezelektryfikowanych – w pierwszej kolejności Gorzów Wielkopolski – Poznań.
Pociągi, które zostały zaoferowane PKP Intercity to najprawdopodobniej pociągi DM90, które spółka SKPL Cargo kupiła od Nederlandse Spoorwegen (NS) w 2022 r. Dwuczłonowe jednostki zostały wyprodukowane po koniec lat 90. Stopniowo przechodzą one proces polonizacji, czyli dostosowania ich do eksploatacji na polskiej sieci kolejowej.
Pociągi DM90 obsługują już połączenia PKP Intercity tj. Kraków – Zagórz – Kraków i Kraków – Jelenia Góra.
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Intercity – zdjęcie poglądowe
Zobacz również:

4 godzin temu








