Sfinks Polska wystawia sieć restauracji Sphinx na sprzedaż. Celem 75 mln zł na rozwój

4 dni temu

Po 25 latach działalności jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci restauracyjnych w Polsce może niedługo zmienić właściciela. Zarząd Sfinks Polska S.A. przyjął 6 czerwca 2025 roku uchwałę o rozpoczęciu procesu sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa, obejmującej działalność pod marką Sphinx.

Zgodnie z dokumentem, sprzedaż obejmie znaki towarowe Sphinx, restauracje własne, umowy franczyzowe, umowy najmu i podnajmu, a także wszelkie inne elementy operacyjne związane z marką. Jak informuje spółka, projekt może również zakładać sprzedaż do spółki zależnej, która następnie pozyska inwestora zainteresowanego dalszym rozwojem sieci.

Sfinks Polska liczy na pozyskanie z transakcji co najmniej 75 mln zł, kwota ta ma zostać skorygowana o różnicę pomiędzy zobowiązaniami i należnościami wnoszonymi do ZCP (zorganizowanej części przedsiębiorstwa). Środki mają zostać przeznaczone na rozwój pozostałych obszarów działalności spółki.

Jak tłumaczy zarząd w komunikacie, decyzja wynika z planów strategicznych spółki oraz potrzeby przyspieszenia rozwoju marki Sphinx. Mimo iż restauracje sieci przez cały czas funkcjonują, właściciel uznał, iż nowy inwestor może skuteczniej poprowadzić rozwój marki na konkurencyjnym rynku gastronomicznym.

Sfinks Polska zarządza w tej chwili markami Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia. W przeszłości sieć Sphinx była jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju, obecna zarówno w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miastach. Decyzja o sprzedaży może oznaczać przełom w jej dalszym funkcjonowaniu – w zależności od tego, kto stanie się nowym właścicielem i jaką strategię przyjmie.

Idź do oryginalnego materiału