Żabka stworzyła największą w Polsce sieć gastronomiczną

2 dni temu

Śieć sklepów Żabka zakończyła jedną z największych inwestycji gastronomicznych w Europie. W ponad 11 600 placówkach w całej Polsce działa już pełna infrastruktura umożliwiająca serwowanie szerokiej gamy dań na ciepło. Tym samym Żabka stała się największym operatorem gastronomicznym w kraju, znacząco zmieniając krajobraz polskiego rynku foodservice, którego wartość szacuje się już na kilkadziesiąt miliardów złotych.

Ponad 11 600 punktów z ciepłymi daniami

W czerwcu 2022 roku Żabka rozpoczęła proces wyposażania swoich sklepów w nowoczesne piece gastronomiczne, umożliwiające szybkie przygotowanie szerokiej gamy przekąsek i dań na ciepło. Ostatni z pieców został właśnie uruchomiony w warszawskim sklepie przy ul. Ordona 7B, symbolicznie zamykając fazę inwestycji, która objęła wszystkie placówki sieci w Polsce.

W każdym z punktów klienci mogą skorzystać z funkcjonalnych stref samoobsługowych, pozwalających na szybkie podgrzanie produktów z oferty Żabka Menu, która liczy już kilkadziesiąt pozycji. Dzięki witrynom grzewczym wiele z dań — takich jak burgery czy frytki — dostępnych jest od razu, bez konieczności oczekiwania na przygotowanie.

Pizza neapolitańska i śniadania na wynos

Jednym z kluczowych produktów, który wyniósł ofertę gastronomiczną Żabki na nowy poziom, stała się pizza neapolitańska. Przygotowanie porcji zajmuje zaledwie 3 minuty, a rekord dziennej sprzedaży sięgnął 75 tysięcy sztuk. Oprócz pizzy, dużym zainteresowaniem klientów cieszą się również panini, frytki czy gorące tosty.

Sieć systematycznie rozwija również ofertę śniadaniową — w menu znalazły się m.in. panini z jajecznicą i boczkiem czy tosty z szynką i serem gouda. Na okres majówki wprowadzono także Grillboxy z kiełbasą i dodatkami. Nowością jest również dostępna w dwóch wariantach włoska Pinsa Italiana, produkowana we Włoszech, która uzupełnia ofertę lekkich dań na ciepło.

Rewolucja, która zmienia rynek

– Rewolucja gastronomiczna, którą rozpoczęliśmy w 2022 roku, by uczynić street food dostępnym dla wszystkich, ma właśnie swój symboliczny finał — mówi Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska. — To kolejny istotny krok w realizacji naszej strategii, by być jeszcze bliżej klientów i lepiej odpowiadać na ich codzienne potrzeby.

Równolegle sieć przekształca także wystrój wielu placówek. W niektórych lokalizacjach powstają rozbudowane strefy gastronomiczne, jak w poznańskiej Avenidzie, czy prestiżowy lokal przy ul. Moliera w Warszawie, gdzie wydzielono komfortowe miejsca do spożywania posiłków i delektowania się kawą.

Imponujące liczby sprzedaży gastronomicznej

Oferta gastronomiczna stała się istotnym elementem działalności sieci, co potwierdzają dane sprzedażowe za 2024 rok:

  • sprzedano 85 mln hot dogów,

  • 19 mln panini,

  • 10 mln porcji frytek,

  • blisko 39 mln kubków kawy.

Idź do oryginalnego materiału